ROAD N2 v3

€139,95 (men/women)

De Road N2 v3 is de derde editie van Pearl Izumi's bestseller en heeft een supersnelle uitstraling. Pearl Izumi combineert ons vernieuwde 3-D Seamless Print naadloze bovenwerk met het comfort van onze verbeterde middenzool en voegden daar slim geïntegreerde reflecterende elementen aan de voor- en achterkant aan toe in een frisse, vloeiende look. Het resultaat: een nog soepelere, responsievere schoen die zorgt voor vele comfortabele kilometers.

E:MOTION ROAD N3

€139,95 (men/women)

De Road N3 is Pearl Izumi's hoogwaardige schoen met neutrale demping en combineert de breedste, meest comfortabele middenzool met de 3-D Seamless Print bovenwerktechnologie voor de ultieme trainingsschoen. Een must have voor de neutrale hardloper die veel kilometers aflegt en iedereen die een soepele maar responsieve hardloopschoen zoekt.

E:Motion ROAD M3 v2

€139,95 (men/women)

De Road M3 v2 spreekt het idee dat soepel, comfortabel en stabiel niet kunnen samengaan tegen, en zet het conventionele schoenenontwerp op zijn kop. Onze nieuwe E:MOTION™ middenzool biedt een zachte overgang van hiel tot teen. Het nieuwe ontwerp van de buitenzool zorgt voor een meer responsief gevoel onder de voorvoet. Deze middenklasser onder de stabiliteitsschoenen herdefinieert wat mogelijk is op het gebied van ondersteuning en comfort.

Oorsprong

41 kilo. 61 kilometer.

Voordat Pearl Izumi er was, waren er een man en zijn fiets. Hij reed elke dag 61 kilometer op die fiets. Niet om te bewegen of omdat hij het leuk vond, maar om 41 kilo kleding af te leveren bij zijn klanten in een naburig dorp.

Het jaar: 1955. De naam van deze man: Kinji Shimizu. Slechts negen jaar later bracht hij geen kleding meer rond op de fiets, maar bepaalde hij wat elke fietser droeg.

1 op de 15.

In 1964 maakte Hiro, een van de zonen van Kinji, deel uit van het Japanse nationale team tijdens de Aziatische fietskampioenschappen. Het team bestelde de gebruikelijke veertien sets fietskleding van katoen. En een speciale vijftiende set.

Na de wedstrijden stopte de teamdirecteur papiertjes met de namen van al zijn fietsers in een helm. Het lot bepaalde dat de naam van Hiro werd getrokken. Hij won de speciale trui, die was gemaakt in Italië van 100% nylon. Zoiets had hij nog nooit gezien.

Onmiskenbare kracht.

Later dat jaar vervaardigde Kinji zijn eerste fietskleding gebaseerd op dat ontwerp uit Italië. Hij gebruikte alleen de beste materialen die hij kon vinden.

Kinji bleef nieuwe concepten ontwikkelen. Zijn inspanningen waren onuitputtelijk: hij deed onderzoek naar nieuwe stoffen en bestudeerde het lichaam in beweging.

In de vijf daaropvolgende decennia leidde zijn obsessieve benadering tot vernieuwing op vernieuwing. Daarmee legde hij de fundering voor alles wat we ook nu nog doen.